Sunday, November 27, 2011

tahun baru

aku,
hamba Dia
bernafas, tersenyum,
semua atas iradat Dia
bahagia, dicinta,
setiapnya atas takdir Dia.

aku,
hamba Dia,
penuh lompong-lompong,
tidak sempurna,
berparut, terluka,
terjatuh di tepi jurang neraka.

tapi aku,
hamba Dia,
diselamat, dituntun,
dihadiahkan peluang kedua,
disuluh, digagah,
hingga terlihat cerahnya taman syurga.

aku,
hamba Dia,
bersujud, bersyukur,
atas segala kurnia,
memohon diteguh meredah dunia.

aku,
hamba Dia,
meneguk manisnya iman dirasa,
hangat, selamat,
dalam dakapan Cinta Dia.

Allah,
jangan tinggalkan,
walau sekelip mata.
:')

Nadiah,
1 Muharram 1433H

*tanda kemanisan iman dpt dirasa dlm 3 perkara.
*torfata ain - sekelip mata.




Tutup buku lama dengan memohon maghfirah dan taubat.

Buka buku baru dengan matlamat dan semangat.

Optimis.
Matahari masih mampu bersinar cerah,
setiap hari,
setiap pagi.
=)






____________________________________________________________


[on my way]

No comments:

Post a Comment